Jumătate dintre români susţin că nu au mers niciodată la manifestările dedicate Zilei Naţionale a României, arată „Barometrul de consum cultural 2017. Cultura în pragul Centenarului Marii Uniri: Identitate, Patrimoniu şi practici culturale”, lansat luni de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală.

Temele majore ale cercetării au fost Centenarul şi Anul European al Patrimoniului.

Pe de altă parte, procentul celor care urmăresc anual manifestările prin mijloace de comunicare în masă este de 21% la nivel naţional şi 22% la nivelul Capitalei.

În ceea ce priveşte auto-identificarea naţională şi sub-naţională, la întrebarea „Dumneavoastră din care grup vă simţiţi că faceţi parte?”, respondenţii eşantionului naţional se identifică în primul rând cu nivelul local (comuna sau oraşul în care locuiesc – 65%), în al doilea rând cu nivelul judeţean (51%), şi în al treilea rând cu nivelul naţional (40%).

În cadrul Barometrului de consum cultural au mai fost realizate chestionare despre „Patrimoniul cultural material. Protejare, valorificare şi utilizare”, „Patrimoniul cultural imaterial”, „Comunităţi de consum cultural public”, „Consum cultural non-public”, şi „Cultura digitală şi consumul de internet”.

Consilierul prezidenţial Sergiu Nistor a spus că informaţiile prezentate în cadrul barometrului cultural „sunt îngrijorător de neaşteptate” şi a apreciat că în acest moment „decidenţii ar trebui să se uite cu atenţie la ceea ce spune cercetarea”.

„Dacă vrem o strategie culturală care să nu se schimbe la fiecare schimbare de miniştri – ştiu că ei se schimbă des – atunci cunoaşterea realităţii, a ceea ce cetăţenii aşteaptă de la sistemul cultural, este necesară”, a spus Sergiu Nistor.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.